Saturday 5 January 2013

Shanghai Trip 2013


 Melancong 3 kali setahun adalah salah satu kelebihan in my bisnes yang sangat menarik especially bagi sesiapa yang tidak pernah menjejakkan kaki ke oversea like me suatu ketika dulu. Once dah join this bisnes semua angan-angan ke oversea menjadi kenyataan.

Now bermula Januari 2013 maka bermula lah pakej Pelancongan ke Shanghai......

 Lets fly to Shanghai....

So nak join me to Shanghai VVIP Free Trip???

ena cerita sedikit tentang Shanghai.

Tempat pertama yang disuggestkan ialah Waitan yang merupakan tempat pelancongan yang mesti dilawati di Shanghai. Means kalau pergi Shanghai tak singgah Waitan memang tak sah la.


Untuk makluman semua Waitan ni terletak di tebing barat Sungai Huangpu, dan luasnya kira-kira 1.5 kilometer persegi. Di sini terdapat sekumpulan 50 buah lebih bangunan lama yang bergaya seni bina Eropah, seperti gaya Gothik, gaya Roman, gaya Barok serta bangunan yang seni binanya merupakan gabungan seni bina China dan Eropah. Kawasan ini dikenali sebagai gambaran sisi Bandar Shanghai. 

Pemandangan pada waktu senja di Waitan plak paling mempesonakan. Pada waktu malam pula, lampu hiasan akan dinyalakan. Kat sana kita dapat menikmati pemandangan malam yang indah, dengan Menara Televisyen Mutiara Timur yang merupakan mercu tanda Shanghai, dan Bangunan Jinmao bersama-sama menjadikan pemandangan Waitan semakin megah. 
Shanghai Pearl TV Tower, Shanghai City 
Merupakan mercu tanda Shanghai.
Wah ni part paling best di mana Shanghai digelar syurga makan, dan syurga membelih-belah. Wow menarikkan, ramai yang cakap sekiranya kita berpeluang melancong ke Shanghai, pastikan kita sempat bersiar-siar di jalan Nanjing dan menikmati kegembiraan membeli-belah. 

 Jalan Nanjing

Jalan Nanjing yang sibuk ini dikenali "Jalan perniagaan pertama di China". Jalan ini mempunyai plaza membeli-belah yang besar-besar, kedai makanan dan perubatan yang sejarahnya lebih daripada seratus tahun, serta kedai-kedai lain yang terkenal dan istimewa di China. 

 Jalan Huaihai

Selain itu, Jalan Huaihai yang moden dan bergaya tidak patut dilupakan. Di jalan ini, bukan sahaja terdapat kedai jenama fesyen yang diminati oleh generasi muda, tetapi terdapat juga banyak kedai kuih dan kek bagi pengunjung yang ingin berehat dan menghilangkan dahaya. Di kedua-dua tepi jalan ini, bangunan yang beraneka bentuknya, dan taman-taman serta pokok payung Perancis menghasilkan pemandangan yang menarik. 

Selain itu, kita juga dapat melihat pelbagai jenis patung yang istimewa, logo, barang perhiasan dan cenderamata yang ada imej maskot "Haibao" di atasnya di sepanjang jalan ini. 
So jangan lupa untuk berhenti dan mengambil gambar dengannya apabila kita bersiar-siar di sini. 

 Maskot "Haibao"
So cute....

Semua ditanggung, Free of Charge!!!
Kalau dah peluang yang ada tak diambil sangat sayang.
Penginapan, Makan Minum, flight semua VVIP package. Wallah......

So berminat nak join me to Shanghai?
Nak tau macamna nak join?

Contact ena for detail.

chaiyoook ena

017-5786453

No comments:

Post a Comment